DRAGOS Cerasela – AvanuC

Pasiunea pentru pictură s-a ivit din copilărie și am cultivat-o în timp frecventând diverse cercuri artistice. Bucuria trăirilor artistice m-a determinat astăzi să o împart și cu alți pasionați de frumos.
Autodidact în pictură, în diverse tehnici: pastel, acuarelă, acrylic, ulei.

Expoziții personale
„Itinerarii” – 2018, Biblioteca Națională a României, proiect Asociația Culturală ARTAR
“Momente” – 2016, Galeria Elite Prof Art – București

Expoziții de grup

2019

”Pe urmele lui Brâncuși”, ICR Madrid, Spania
“La eterna piedra ingrávida”, Escuela de Bellas Artes de Murcia, Spania
”3 Ipostaze”, Galeria 2ART, București
”3 Ipostaze”, Casa Brâncuși, Peștișani, Gorj

2018

„Amprente populare” – iunie 2018 – Biblioteca Națională a României – proiect Asociația Culturală ARTAR
“Dialoguri feminine” – Athenee Palace Hilton Bucharest, Galeria de Artă ELITE PROF ART
“Art Kontact” – Galeria Occidentului

2017
“Fețele orașului cu salcâmi” –  Centrul Socio-Cultural Jean-Louis Calderon, critic de artă Roxana Bărbulescu
“România pitorească” –  Galeria Labyrinth – București
“Concertul Primăverii”-  Galeria Labyrinth – București
ART TO GO – expoziție de pictură, proiect Asociația Culturală ARTAR, Cosmopolis Plaza
“După-amiaza culorilor” – proiect Asociația Culturală ARTAR, Centrul Cultural și de Tineret pentru UNESCO “Nicolae Bălcescu”, București
Bienala Internaţională de Artă “DANUBIANA”, Ruse, Bulgaria

“Carmen Moldaviae – Cântecul Moldovei” – Galeria Labyrinth, octombrie 2016, curator Adina Moldova-Țitrea
“Valul Grecesc” – martie 2016, organizată la Muzeul Hărților și Cărților Vechi, curator Dan Tudor Truica
„Saloanele Bărăganului”, ediţia I, „Citadin”, Muzeul de artă Călărași, 2016
„De iarnă” – ianuarie 2015, Galeria de Artă Elite Prof Art – București
„Grafică” – februarie 2015 de Galeria de Artă Elite Prof Art – București
„ROMÂNIA – oameni și locuri”, martie – aprilie 2015, Galeria Labyrinth – București, inițiator și organizator proiect Adina Moldova Țitrea
“ANOTIMPURILE ROMÂNIEI”, octombrie 2015, Galeria Labyrinth – București, inițiator și organizator proiect Adina Moldova Țitrea
“Arta contemporană” – iulie 2015, Hotel Crowne Plaza, organizator Galeria Elite Prof Art
“Popas în Transilvania” – martie 2016, Galeria Labyrinth – București, inițiator și organizator proiect Adina Moldova Țitrea
“Valul grecesc” ediția III, Muzeul Hărților și Cărții vechi – București, martie 2016, curator Dan Tudor Truica
“Portativ cromatic” – mai-iunie 2016, Galeria Labyrinth – București, inițiator și organizator proiect Adina Moldova Țitrea

………………………………………………………………………………………………………………………………

avanuC Colt de vila (str. Argentina)

Colt de vila (str. Argentina)

avanuC Scari

Scari

avanuC Strada din Dorobanti

Strada din Dorobanti

………………………………………………………………………………………………………………………………

avanuC Ciuline de Herastrau

Ciuline de Herastrau

avanuC Muscate la fereastra

Muscate la fereastra

………………………………………………………………………………………………………………………………

avanuC Copaci in soare (Primaverii)

Copaci in soare (Primaverii)

avanuC Alee scaldata in soare

Alee scaldata in soare

avanuC Joaca luminii (Cotroceni)

Joaca luminii (Cotroceni)

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

8-Colt din Vilaage Saint-Paul

Colt din Vilaage Saint-Paul

15-Strada Varsovia_Bucuresti

Strada Varsovia Bucuresti

22-Tufa de flori

Tufa de flori

………………………………………………………………………………………………………………………………

7_parc din Timisoara

Parc din Timisoara

20-De prin Bucuresti

De prin Bucuresti

………………………………………………………………………………………………………………………………

Spitalul Coltea - cerasela avanu dragos

Spitalul Coltea

Balcicul de altadata - La cismea-cerasela-avanu-dragos

Balcicul de altadata – La cismea

La Universitate - cerasela-avanu-dragos

La Universitate

………………………………………………………………………………………………………………………………

Vila cu clopotei - Muzeul Minovici-cerasela-avanu-dragos

Vila cu clopotei – Muzeul Minovici

Balcicul nostalgic-cerasela-avanu-dragos

Balcicul nostalgic

………………………………………………………………………………………………………………………………

Cafeaua de dupa-amiaza-cerasela-avanu-dragos

Cafeaua de dupa-amiaza

Surprindere matinala-cerasela-avanu-dragos

Surprindere matinala

………………………………………………………………………………………………………………………………

invitatie-la-joaca-cerasela-avanu-dragos

Invitatie la joaca

Vrabiuta-cerasela-avanu-dragos

Vrabiuta

………………………………………………………………………………………………………………………………

Fotoliul-cerasela-avanu-dragos

Fotoliul

In asteptare la malul marii-cerasela-avanu-dragos

In asteptare la malul marii

………………………………………………………………………………………………………………………………

Panselute - avanu cerasela

Panselute

Flori de toamna - avanu cerasela

Flori de toamna

Focul - avanu cerasela

Focul

………………………………………………………………………………………………………………………………

Taverna_greceasca

………………………………………………………………………………………………………………………………

Strada umbroasa - avanu cerasela

Strada umbroasa

Piata Barcelona - avanu cerasela

Piata Barcelona

La plimbare in Praga - avanu cerasela

La plimbare in Praga

………………………………………………………………………………………………………………………………

Porumbel in apa - avanu cerasela

Porumbel in apa

Barcuta_1 - avanu cerasela

Barcuta 1

………………………………………………………………………………………………………………………………

Recenzii

“Interesată de valențele culorii mai mult decât de cele ale liniei, Cerasela Avanu realizează o serie de compoziții în care figuri feminine sunt surprinse în atmosfera calmă a unei camere, într-o iconografie a repausului și a visării, având o atitudine lirică, meditativă. De asemenea artista găsește în banalele fotolii sau figurinele de porțelan adevărate, pretexte pentru jocuri cromatice, expresioniste, ordonate într-o viziune de ansamblu de cele mai multe ori decorativă, susținută însă de aspirația spre simplitate. Expresivitatea spațiilor create este potențată de raporturile cromatice, de contrastele dintre complementare, de materia care vibrează înglobând și reflectând lumina.”

Roxana Brbulescu – critic de arta
Momente – expoziti de pictura, 2016

Într-o cromatică rece, Cerasela Dragoş Avanu ne transmite printr-o efuziune afectivă, trăirile personale în raport cu spectacolul oferit de ritualul drumului parcurs, evocând poezia umbrei lăsată de atmosfera zidurilor şi a străzii mărginite de arbori. Articularea unor planuri, diminuarea perspectivei şi emisiile cromatice reduse ca nuanţare a câmpului vizual, evidenţiază intenţia pictoriţei de a crea un instantaneu al citadinului care exprimă nelinişti, melancolie, nostalgii.

Ana Amelia Dinca – critic de arta
„Saloanele Bărăganului”, ediţia I, „Citadin”, 2016

“Prin complexitatea sa artistica, Cerasela Dragos aduce pe simezele Galeriei de Arta Elite Prof Art , lucrari de grafica. Complexitatea este un cuvant ce o defineste pe plasticiana, ea stapanind astfel pictura pe sevalet cat si grafica.
Lucrarile sale tradeaza o bogata si asidua pregatire in lumea artelor vizuale. Compozitiile sale, centrate in mare parte pe subiecte figurative, sunt ordonate echilibrat in spatiul plastic. Armonia si ritmul elementelor de limbaj plastic- cu precadere al liniei, formei si culorii- fac din lucrarile sale fragmente ale unei lumi interioare sensibile.
Eleganta, precizia, modularea si modelarea liniei sunt foarte importante pentru artistii ce strabat artele grafice. Astfel, Cerasela Dragos reuseste, cu abilitate sa desavarseasca opere de o reala finete si complexitate”

Petre Emanuel Ghergu – Artist Vizual, Doctorand in istorie

„Cerasela Dragos foloseste un spectru larg al artelor plastice, grafica si arta decorativa in tehnici multiple si modalitati artistice definitive…”

Vergil Cojocaru- Artist Vizual

“Cu asemănătoare preocupări pentru frumos și înzestrată de raza sensibilului, Cerasela Dragoș vine cu o serie de lucrări complexe atât din punct de vedere tematic, dar și tehnic. Definindu-se ca un pictor cu o conștiință artistică bine definită – dovadă și apetența la un pseudonim – se manifestă cu o pregnantă bucurie a imaginii de acceași factură figurativă. Artista, deși autodidactă – așa cum însăși mărturisește – surprinde cu ușurința pregătirii în domeniu genurile clasice atât de îndrăgite ca peisajul, natura statică, portretul sau compoziția. O face cu fiecare ocazie într-un mod autentic, cu o înaltă precizie în redarea încărcăturii sentimentale, înțelegând cu tenacitate percepția spititului estetic ce se află dincolo de materie și care stabilește la rându-i relația temeinică dintre obiect, artist și privitor.
Reprezentarea fidelă nu este și nici nu trebuie să devină în acest caz un scop în sine, cu atât mai mult cu cât artista practică o pictură de atmosferă, în care, așa cum am mai afirmat, sentimentul este preluat și redat prin intermediul unei cromatici rafinate, marcată de alternanțe și juxtapuneri reținute, dar care dau o anumită gravitate compozițiilor.
Într-o asemenea ipostază a sensibilității și sincerității plastice ar trebui deci văzută expoziția celor două artiste, pe care dacă o înțelegem ca atare, devine pentru fiecare dintre noi o invitație la un tip de realitate subiectivă, ale cărei granițe le putem percepe doar cu ajutorul bagajului afectiv al fiecaruia dintre noi.”

Silviu Parascan