SANDU Liviu Adrian

Experienta profesionala
Din 2005 si pana in prezent, lucreaza ca muzeograf in cadrul Muzeului de Arta Vizuala din Galati avand in administrare si intretinere site-ul muzeului, realizarea unor materiale publicitare ce necesita un grad mai mare de stapanire al mijloacelor de editare foto-video, precum si organizarea de expozitii.
2009-2011, 2013-2014, a lucrat ca profesor asociat la Facultatea de Arte din cadrul Universitatii “Dunarea de Jos” din Galati, unde a sustinut cursurile: Studiul formei si al volumului, Perspectiva, Prelucrare imaginilor pe calculator, Comunicatii Vizuale.
2005-2009, 2014-2015, – profesor asociat in cadrul Liceului de Arte “Dimitrie Cuclin” din Galati unde a tinut cursuri de specialitate la catedrele: Sculptura si Arhitectura. De asemenea a tinut si cursuri de prelucrare a imaginii pe computer.
2001-2003, a lucrat ca profesor asociat in cadrul colegiului “Studium” unde a tinut cursuri la disciplinele: Studiul Desenului, Prelucrarea imaginii pe computer, Modelare si animatii 3D, Notiuni fundamentale pentru Web Design.
2001-2005, a lucrat ca Freelancer pentru diverse firme si companii nationale sau internationale, pentru care a dezvoltat proiecte diverse precum: ilustratie de carte, grafic design, web design, spoturi video publicitare, modelare si animatii 3d.
2000-2001, a lucrat ca designer pentru compania americana CreatiViews SRL din Bucuresti.
1997-2000, a lucrat ca asistent la sectia Arta Sacra a Facultatii de Teologie Ortodoxa din cadrul Universitatii “Al. I. Cuza” din Iasi, unde a sustinut cursurile la catedrele de: Studiul Desenului si Anatomie Artistica.
1997-1998, a lucrat ca profesor de desen la Scoala de Arte din Galati.
1987-1991, a lucrat ca electrician in Combinatul Siderurgic din Galati.

Educatie si formare
In 2011, dupa o cercetare de patru ani, a obtinut titlul de Doctor in Arte Plastice si Decorative, specializarea Sculptura, in cadrul Scolii Doctorale de sub egida Universitati de Vest din Timisoara, Facultatea de Arte si Design, cu teza “Morfologia emotiilor in sculptura figurativa”, coordonator Prof. Univ. Dr. Constantin Ionescu Prut. Calificativ: Magna Cum Laude.
In 1997, dupa sase ani de studiu, a obtinut licenta in Arte Plastice, Decorative si Design, specializarea Sculptura la Facultatea de Arte Plastice, Decorative si Design din cadrul Academiei de Arte “George Enescu” din Iasi.
In 1992, dupa trei ani de studiu, a absolvit cursurile Scolii de Arte, la sectia Sculptura. Cursurile ultimului an de studiu au fost echivalate de cursurile anului I parcurse in cadrul academiei iesene.
In 1987, a absolvit cursurile liceale obtinand diploma de bacalaureat si certificatul de calificare pe specializarea “electrician auto”

Expozitii colective
In Galati, 1994, 1997-1999, 2001-2005, 2007, 2008, 2012, 2013; in Timisoara, 1994; in Iasi, 1996, 1997; in Buzau, 2000, 2005, 2014; in Braila, 2012, 2013; in Tecuci, 2013; in Bucuresti, 2001, 2012, 2014, 2015.

Tabere de creatie
In judetul Iasi, 1992, 1993; In judetul Suceava, 1994; in judetul Galati, 2001, 2005, 2008; In judetul
Brasov, 2012, 2014.
Expozitii personale
2013 – Braila, Tecuci.
2012 – Galati.

Recunoastere profesionala, premii si distinctii
2013, Membru al Societatii Sculptorilor Portretisti din Americi, sectiunea International.
2013, Premiul Galei Culturii si Patrimoniului Galatean pentru expozitia personala Emotii, Expresii, Fizionomii.
2013, Finalist in Concursul International de Arta Realista Contemporana organizat de Art Renewal Center din SUA.
1996, Premiul I la Concursul de Creatie Plastica “N. Tonitza”, Iasi.

Texte publicate
Importanta figurativului in ultima suta de ani – este un extras dintr-unul dintre capitolele tezei de doctorat si care a fost publicat in numarul 10 din 2012 al Revistei de Istorie, Arta si Cultura, “Hiperboreea”, la pagina 24.
Sculptura figurativa in arta contemporana romaneasca – este un eseu pe care l-a scris pentru expozitia cu acelasi nume pe care a organizat-o in 2010 la Muzeul de Arta Vizuala. Eseul este publicat si poate fi accesat pe site-ul Muzeului de Arta Vizuala

Mentionat in cartile autorilor
Ciuca, Valentin, Un secol de arte frumoase in Moldova, Editura Art XXI, Iasi, 2009.
Stoica, Corneliu, Dictionarul artistilor plastici galateni, Editura Terra, Focsani, 2007.
Nazare, Ghita, Invitatul editiei – Dialoguri pentru educatie, Editura Scoala galateana, Galati, 2012.
Stoica, Corneliu, Popasuri ale privirii, Editura Sinteze, Galati, 2013.
Stoica, Corneliu, Dictionarul artistilor plastici galateni – editie revizuita siimbogatita, Editura
Axis Libri, Galati, 2013.

Alte activitati
2014 – organizator al expozitiei Pro Boholt, cu lucrari de pictura realizate in timpul taberei de creatie cu acelasi nume, tinuta in 2013. Expozitia a fost vernisata in noul spatiu al Muzeului de Arta Vizuala Galati.
2011 – organizator al expozitiei de pictura Chipul a pictorului Raul POPA. Expozitie organizata la Muzeul de Arta Vizuala Galati.
2010 – organizator al expozitiei Sculptura figurativa in arta contemporana romaneasca, expozitie prezentata in salile Muzeului de Arta Vizuala Galati.
2007 – organizatorul si coordonatorul taberei de creatie pentru elevi Vatra cu Dor, judetul Galati.
2000 – coordonator al campaniei publicitare “Pelerinaj 2000”, Iasi.
1999 – organizator si coordonator al taberei de creatie pentru studenti din Baltatesti, judetul Neamt.
1998 – organizator si coordonator al taberei de creatie pentru studenti: “Pictura, Sculptura si Grafica” la Agigea, Constanta.
1996 – fondator al Asociatiei Studentesti “Stefan Luchian”, Iaşi.

liviu adrin sandu adoratie 1

Adoratie

liviu adrian sandu adoratie 2

Adoratie

liviu adrian sandu adoratie 3

Adoratie

 

 

 

 

 “Cand sculptezi un portret, privitorul il vede de jur-imprejur, trebuie sa semene atat dintr-o parte, cat si din partea cealalta, altminteri nu ai facut ceea ce trebuia. Portretul nu e doar o insiruire de elemente anatomice puse cap la cap, in asa fel incat sa-ti iasa un chip. Un portret inseamna prezenta: sa simti ca ceea ce ai ipostaziat tu, ca artist, acolo, e prezent. Ca ar putea sa spuna ceva, sa-ti vorbeasca. Pentru mine asta este fascinant. La un portret lucrez doua-trei luni, uneori patru. Ar trebui sa ai cel putin zece, unsprezece sedinte cu modelul langa tine. Ideal este sa poti avea modelul permanent langa tine. Insa pentru ca acest lucru nu e posibil, se face o sedinta foto, se lucreaza dupa fotografii si, ulterior, catre final, se face confruntarea cu originalul.”

liviu adrian sandu aristide serfioti 3

Aristide Serfioti

liviu adrian sandu aristide serfioti 2

Aristide Serfioti

liviu adrian sandu aristide serfioti 1

Aristide Serfioti

 

“Noul bust al dr. Aristide Serfioti este realizat in teracota de catre sculptorul galatean Liviu-Adrian Sandu. Are dimensiunile 83 x 65 x 33 cm. Medicul este infatisat in uniforma militara, avand gradul de colonel. Impresioneaza prin izbitoarea asemanare fizica, prin precizia si rigurozitatea detaliilor, ca si prin subtilitatea cu care artistul a reusit sa patrunda in psihologia personajului. Aristide Serfioti este un barbat zvelt, aflat la varsta maturitatii. Poarta mustata si favoriti bogati, asa cum apare in fotografiile ramase de la el. Privirea iradiaza o lumina ce exprima demnitate si incredere, hotarare si bunatate, generozitate, caldura fata de cei aflati in suferinta. Modelajul este sensibil si de mare finete. Sculptorul gaseste forme pentru vestimentatie care sa inlature monotonia si sa puna in valoare expresivitatea figurii.”

Corneliu Stoica

liviu adrian sandu gorgona 1

Gorgona

liviu adrian sandu gorgona 2

Gorgona

liviu adrian sandu gorgona 3

Gorgona

 

“Teracota este materialul pe care il folosesc de mai bine de șapte ani și a carui rezistența a trecut demult proba timpului, judecand dupa descoperirile arheologige, care au scos la iveala obiecte ce aparțin artizanilor paleantropi. Dar, in viziunea mea, cel mai nobil material al sculpturii ramãne marmura, ea este regina materialelor folosite in sculptura. Teracota, fiind lut pietrificat prin ardere, are ceva din catifelarea marmurei la atingerea suprafeței finite, poate capata chiar și luciri asemanatoare in ciuda culorii sale roșiatice, prin comparație cu albul imaculat al unei marmuri de Carrara ori a celei din Thasos care-i considerata cea mai alba dintre ele.”

liviu adrian sandu marcel harjoghe 1

Marcel Harjoghe

liviu adrian sandu marcel harjoghe 2

Marcel Harjoghe

liviu adrian sandu marcel harjoghe 3

MarceHarjoghe

“Arta figurativa, sculptura statuara cu predilecție, reprezinta pentru mine cea mai puternica și profunda atracție. Portretul, prin redarea expresiei unei stari interioare, a fost, este și va ramane, in viziunea mea, cea mai mare și grea provocare pentru un artist. Ma straduiesc sa ințeleg cat pot de mult din starea de spirit a modelului pe care il am de portretizat, pentru a putea reda, cu verosimilitate, acea «prezența» pe care musai trebuie sa o aiba un portret pentru a fi declarat reușit.”

 liviu adrian sandu razboinic

Razboinic

1 liviu adrian sandu razboinic

Razboinic

 liviu adrian sandu razboinic

Razboinic

“Natura, prin perfecțiunea ei, imi este sursa de inspirație. Dumnezeu este Creatorul iar noi, prin stradania noastra, dorim sa ințelegem mecanismele Creației Sale. Sculptura este eminamente figurativa in opinia mea, iar eu ma raportez cu precadere la sculptura statuara, fiind fascinat și cucerit de realizarile marilor maeștri, incepand cu cei ai Renașterii și pana la cei care aparțin Impresionismului.”

liviu adrian sandu smaranda

Smaranda

liviu adrian sandu smaranda 2

Smaranda

liviu adrian sandu smaranda 3

Smaranda

“Ca artist, iubesc creația de orice natura ar fi ea, cu o condiție, sa fie atat de buna, de bine realizata, incat sa te minunezi in fața ei și sa admiri cu sinceritate rezultatul. Sa nu fii forțat de «corectitudinea politica» in a formula raspunsuri de complezența la intrebarea directa «Va place, ce parere aveți?».”

Multumiri domnului Baly Valentin pentru fotografii.

Fragmente preluate din interviul acordat Mihaelei Doina Radulescu – 24Life