NECHITA Dana

S-a născut la 23 august 1962 în Pitești, România

Studii

2021 – 2023-Master, Secția Pictură, București -Clasa Prof.Univ . Dr. Catalin Balescu
2018 – 2021 – Universitatea Națională de artă, București, Secția Pictură, profesor Cezar Atodiresei
2010 – 2013 – Școala Populară de Arte și Meserii – Secția Pictură, Bacău
1982 – 1987 – Facultatea de Farmacie, UMF Carol Davila, București

Tabere pictură

Tabăra de la Eforie Sud, 2020
Tabăra Internațională de pictură ”Vasile Grigore”, Hârsa, 2017, 2018, 2019
Vama Veche – septembrie 2018
Câmpina iulie 2018
Grecia – septembrie 2016
Balcic – iulie 2015, 2016

Expoziții personale

2018 – Impresii Biblioteca Națională a Romaniei, București
2016 – MOMENTE – Galeria Elite Prof Art, București

Expoziții colective

2023

Salonul Sarbatoarea Breslei -Muzeul Satului “Dimitrie Gusti” , octombrie-noiembrie2023
“Salon International de Arta Plastica, -Semn Insemnat – editia a X -a. Satu Mare -Muzeul de Arta Satu Mare octombrie-noiembrie 2023
Bienala Nationala de Pictura Constanta,Muzeul de Arta Constanta Iulie–august 2023
“Saloanele Baraganului” , febr- martie 2023, Calarasi, Muzeul Dunarii de Jos
“Salonul National de Plastica Mica”, Editia a XXIV-a, Braila, martie 2023
“Zis si facut”, Editia a II-a, Iasi, ianuarie 2023

2022
Salonul Annual de Arta Calarasi -Muzeul Dunarii de Jos -noiembrie 2022
Bienala Internationala“ION ANDREESCU “ -BUZAU ,2022
Bienala Nationala de Arta “Camil Resuu” -GALATI 2022-MUZEUL DE ARTA VIZUALA GALATI -OCTOMBRIE 2022
Saloanele Moldovei , ed.XXXII -GALERIILE ALFA BACAU sept 2022
Gradina Octavian Mosescu iulie 2022
Bienala Internationala N. Tonitza -Barlad mai-iunie 2022

2021
Salonul National de Arta Contemporana , noiembrie-decembrie 2021
Bienala Albastra -Brasov 2021
Gradina Octavian Mosescu -iulie 2021

2020

Bienala Gheorghe Petrașcu – Târgoviște

El arte del alma rumana, Galeria Ulmacarisa, Madrid, Spania
Student take over the street, București
Emoții de toamnă – Muzeul Octavian Mosescu, Rm Sărat

2019

Salonul ARTAR, proiect Asociatia Culturala ARTAR, Biblioteca Națională a României

Books and arts, Castelul Cantacuzino, Busteni

2018

Anotimpuri, Colecția Mira și Victor Adam – Muzeul Județean de Artă Prahova ”Ion Ionescu Quintus”, Ploiești
Amprente populare, Biblioteca Națională a României, proiect Asociația Culturală ARTAR
Dialog feminin, Hotel Hilton – Galeria Elite Prof Art, București

2017

Urban versus Rural – Gallery, proiect Asociația Culturală ARTAR, București

Armonii de toamnă – Cazino Sinaia, Colecția particulară Victor Adam

Fețele orașului cu salcâmi – Centrul Cultural ”Jean Louis Calderon”, București

Bienala Internațională de Artă ”Arca di Noe” , TRUICART Events, Dan Tudor Truică – curator, în colaborare cu Primăria Municipiului Taranto, Galeria Municipală de Artă, Castelului Aragonese din Taranto, Città Vecchia, Italia

ART TO GO – expoziție de pictură, proiect Asociatia Culturala ARTAR, Cosmopolis Plaza

După-amiaza culorilor – proiect Asociatia Culturala ARTAR, Centrul Cultural și de Tineret pentru UNESCO “Nicolae Bălcescu”, București

Bienala Internaţională de Artă “DANUBIANA”, Ruse, Bulgaria

2016

Saloanele Bărăganului, ediţia I, „Citadin”, Muzeul de artă, Călărași

MARINA în pictura românească din colecții particulare – Muzeul Național Cotroceni

Vara – Galeria Elite Prof Art, Crownw Plaza – București

Culorile Primaverii – Galeria Elite Prof Art, Crowne Plaza, București

Salonul Național De Artă Plastică “Atitudini Contemporane“ “Balcic fără frontiere” – Muzeul Hărților și Cărții Vechi, București

Salonul Național De Artă Plastică “Atitudini Contemporane” ediția a IX-a – Galeria De Artă UAP, Ploiești

2015

 Salonul Internațional de Artă – Sebeș, Alba

Arta contemporană – Galeria Elite Prof Art, București

Bienala Internațională de Artă “Cartographic-tărâmul artiștilor” – Ruse – Bulgaria

Balcic – fără frontiere – Silistra -Bulgaria

Arta contemporană – Galeria Elite Prof Art, Crowne Plaza, București

Valul Grecesc – București

Primăvara începe cu tine – Galeria UAP, Câmpina

2011  – Concurs “Ion Irimescu” (ed. IV) Suceava

2010 – 2013, expoziții în cadrul Școlii Populare de Arte și Meserii, Bacau

2010 – 2011, Expoziția Internațională de Arte Plastice și Decorative a Școlilor Populare de Arte și meserii (ed. XVI & XVII), Pitești

Premii și distincții

2014 – Mențiune în cadrul Expoziției Internaționale de Arte Plastice și Decorative, Pitești

2014 – Diploma de Onoare pentru contribuția la realizarea picturii Muzeului de Științele Naturii, Bacău

Coperte de carte:

“Al optulea infinit” – Eugenia Bădilă Karp, Editura Ars Docendi, București 2019

……………………………………………………………………………………………………………………………

33 Vila in Dorobanti 45_55 u_p 2017
Vila in Dorobanti
18 Muzeul Zambaccian 45_55 u_p 2017
Muzeul Zambaccian

……………………………………………………………………………………………………………………………

19 Nuferi la Giverny 50_70 u_p 2018
Nuferi la Giverny

……………………………………………………………………………………………………………………………

7 Dupa seceris 40_50 u_p 2017
Dupa seceris
29 Toamna la Harsa 50_70 u_p 2017
Toamna la Harsa

……………………………………………………………………………………………………………………………

clipe-la-tarm-dana-nechita
Clipe la tarm
nemarginire-nechita-dana
Nemarginire
Tyulenovo-nechita-dana
Tyulenovo

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Luleaua turcului-nechita-dana
Luleaua turcului
Flori curgatoare-nechita-dana
Flori curgatoare

……………………………………………………………………………………………………………………………

Stavropoleos - curte interioara-nechita-dana
Stavropoleos – curte interioara
Case vechi la Sighisoara-nechita-dana
Case vechi la Sighisoara

……………………………………………………………………………………………………………………………

Case parasite la Gherdeal-nechita-dana
Case parasite la Gherdeal
Biserica fortificata Prejmer-nechita-dana
Biserica fortificata Prejmer

……………………………………………………………………………………………………………………………

Strada in Sighisoara-nechita-dana
Strada in Sighisoara
Cafeneaua Curtea Veche-nechita-dana
Cafeneaua Curtea Veche

……………………………………………………………………………………………………………………………

Balcic - Gradinile Reginei-nechita-dana
Balcic – Gradinile Reginei
Trepte-nechita-dana
Trepte

…………………………………………………………………………………………………………………………..

Primavara-nechita-dana
Primavara
Fierul bunicii-nechita-dana
Fierul bunicii

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

d cismigiu f
Cismigiu
balcic
Balcic
introspectie 2
Introspectie

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

15 Luminis 27_46 u_p 2017
Luminis

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

7 Dupa seceris 40_50 u_p 2017
Dupa seceris
29 Toamna la Harsa 50_70 u_p 2017
Toamna la Harsa

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

Opinii critice

“Un loc aparte în plastica Danei Nechita îl ocupă peisajele marine pe care le reia în variate ipostaze, precum Clipe la țărm, Regăsire, Șoapte din adâncuri sau Nemărginire realizând adevărate simfonii cromatice și jocuri de lumină, în care marea ocupă aproape întreaga suprafață a tabloului. Artista se declară profund fascinată în special de valențele expresive ale întinderilor marine, de multitudinea de nuanțe pe care le generează lumina care se reflectă pe suprafața sidefie ca apei, creând o infinitate de nuanțe de albastru și turcoaz, de transparențele care dezvăluie adâncuri tulburi, de freamătul valurilor ce se sparg de stânci generând acea spuma lăptoasă. Toate aceste ipostaze ale mării sunt surprinse și transpuse pe pânză în imagini sensibile, dar pline de vitalitate, adevărate reverberații, ca de vitralii, demonstrând încă odată calitatea de colorist a Danei Nechita, dar în special o calitate aparte, cea de a materializa ceea ce vede și de a sugera ceea ce simte.”

Roxana Barbulescu – critic de arta
MOMENTE – expozitie de pictura, 2016

“Expresia curbelor şi a liniei drepte o întâlnim în compoziţia Stradă în Sighişoara aparţinând pictoriţei Dana Nechita. Primul plan al lucrării, văzut de aproape, ne arată că artista se află chiar în centrul motivului pe care îl evocă, în timp ce, al doilea registru este estompat de o clădire veche, misterioasă privită cu sensibilitate, dar decriptată estetic din punct de vedere al tonalităţilor şi al specificităţii arhitecturale.
Lirică prin jocul cromatic rafinat, esenţializat la ocru, albastru, verde, violet, Dana Nechita devine imperativă când asociază tuşa modernă, divizată a străzii, cu trăsăturile expresive, de penel, ale cerului. Acest peisaj citadin se integrează fiinţei sale, picturalitatea devenind evidentă, iar preocuparea pentru normele compoziţionale implicând un plus de expresie acestui detaliu urban.”

Ana Amelia Dincă
Critic de artă
„Saloanele Bărăganului”, ediţia I, „Citadin”, 2016

„ Daniela Nechita s-a aflat dintotdeauna în zona unei purități sufletești demnă de toată admirația. Artistă cu un talent nativ de excepție, a dobândit curajul de a scoate la iveală prospețimi cromatice care o definesc. Ea știe să se bucure când cerul e senin și păsările cântă, să admire un val de mare, o floare rătăcită în locuri ”nevăzute”, de o frunză ce adie mărturie a copilăriei pierdute dar regăsite în creație. Un lirism fermecător străbate din pânzele sale dezvăluind o lume interioară caldă, echilibrată și optimistă, ce poartă amprenta propriei personalității. Mângâieri de pensulă în culoarea amintirilor ating sonorități nostalgice. A cuteza să părăsești cotidianul, spațiul de siguranță și al rutinei, reprezintă o necesitate, o revigorare spirituală pentru Daniela Nechita. Starea provocată de realitatea înconjurătoare o reconstituie într-o profundă armonie și expresie artistică. Consecvența cu sine asigură transformarea continuă în sensul unei perfecționări evolutive. Ea crește precum spune Osho: “Atunci când te naști, nu ești un copac, ci o sămânță. Trebuie să crești, trebuie să ajungi la o înflorire, iar aceasta înflorire va fi mulțumirea ta, împlinirea ta. Aceasta înflorire nu are nimic de-a face nici cu puterea, nici cu banii, nici cu politica. Nu are legătura decât cu tine, cu evoluția ta personală.
În spațiul nostru de recepție, al privitorului, are girul reușitei argumentat și justificat artistic.”

Carmen Istrate Murariu
curator si muzeograf

“…Dana Nechita este capabilă din plin de sensibilitate feminină care se remarcă pregnant prin tematica propusă. Peisaje marine sau aranjamente florale încadrate ingenios în peisaj, cum se întâmplă cu un mănunchi de flori roșiatice, care suprapuse pe articalitățile metalice ale unei bucăți de poartă ruginită, devin în fapt motorul unei răsturnări de situație, subiectul floral rămânând în sine pretext pentru peisajul care, compositional, se alcătuiește dincolo de centrul de interes. Interesantă este și plasarea obiectelor în spații domestice, marcate de melancolia unei lemnării vechi dintr-un geam a cărui opacitate trimite mereu înapoi către obiect.
Alături de natura statică sau uneori și compoziție, Dana Nechita abordează cu ușurință dovedită genul peisajului, căruia îi insuflă sensibilități cromatice de un rafinament personal și sigur că privind o marină, ești invitat să redescoperi un soi de liniște, pe care zbuciumul vieții cotidiene ni-l estompează mai mereu, făcând astfel posibil pentru fiecare sentimentul regăsirii.”

Silviu Parascan
pictor, doctorand in arta medievala