Prezență constantă în peisajul artistic românesc, de o dezarmantă modestie, Anița Rădulescu Jianu face parte din categoria artiștilor pentru care a dărui artă este scopul întregii sale activități creatoare. Traseul său biografic a fost în stransă legatură, încă din anii copilăriei, cu pasiunea pentru artele frumoase, sub diferite forme, iar practicarea neînreruptă a desenului, a picturii și designului vestimentar, mai mult decât o obișnuință, a devenit o formă a personalității sale.
Anii de studiu petrecuți între anii 1975 – 1980 la Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu” din București, sub îndrumarea artiștilor Ion Bițan și Marin Petrescu, aprecierile de care s-a bucurat din partea acestora și mai ales recunoașterea talentului ei, au determinat-o să nu renunțe la ceea ce a devenit pasiune și mod de viață.
În anii care au urmat artista a participat la numeroase expoziții personale și de grup, atât în București – la Cercul Militar Național, Sala Dalles, Galeriile Municipiului București, Galeria Herăstrău, Teatrul Foarte Mic, dar și în țară – Mamaia, Brașov, Sinaia, Bușteni, Rm Vâlcea. Un loc aparte în cariera artistică a Aniței Rădulescu Jianu îl ocupă expozițiile din străinătate,la München,Germania, dar mai ales din Norvegia, publicul și criticii de artă fiind impresionați de peisajele, de plaiurile prahovene redate pe pânză într-o maniera spontană, plină de lirism și culoare.
Expoziția „Peisaj prahovean” și nu numai !! reunește peste 30 de lucrări mai noi și mai vechi ale artistei ce au calitatea de a ne dezvălui profilul artistic, universul pe care îl clădește cu fiecare lucrare în parte. Colorist sensibil, artista Anița Rădulescu Jianu este atașată în mod deosebit de plaiurile prahovene, Bușteni, Breaza, Sinaia, Caraiman, Poiana Țapului, dar și de cele ale Oltului, Cozia, sau chiar de împrejurimile Bucureștiului, Complexul Lebăda, pe care le redă într-o viziune proprie, impregnată de exuberanța caracterului său, fiecare peisaj în parte fiind o expresie directă și intensă a unei trăiri personale, surprinse și imortalizate în adevărate armonii cromatice, culori luminoase ce umplu de vibrație spațiul pânzelor.
Subadiacent, desenul, arareori prezent în lucrările sale din această expoziție, susține discursul cromatic, paleta organizându-se însă mai mult în funcție de sarcini valorice, de raportul închis-deschis, cald-rece, ducând la o diversitate a compozițiilor exclusiv cromatice, unde grafismul este inexistent, formele fiind generate de modularea culorilor sau de contraste cromatice.
Ușurința, libertatea în manevrarea raporturilor, acordurilor, armoniilor cromatice se întemeiază pe o foarte bună cunoaștere și o sigură stăpânire a sintaxei culorilor de care artista dă dovadă în toate lucrările sale și în mod special în naturile statice cu flori. Astfel, compozițiile florale sunt o articulare firească, dar savantă, de ritmuri și de contraste, vibrații muzicale sonore, intensități expresioniste potențate, ordonate însă după o viziune de ansamblu de cele mai multe ori decorativă, susținută de aspirația spre simplitate.
Roxana Bărbulescu
..“În legătură cu maniera mea de a picta, încercând să aprofundez subiectul respectiv, tot acumulez informaţie, fac schiţe, variante. Aşa ajung să dau din mine tot ce se poate, dar, la final, nu le pot aduna pe toate într-o singură pânză. Aşa am pictat şi „peisajul prahovean”, care apare în mai multe ipostaze, în mai multe anotimpuri. La fel procedez şi cu florile. Le aştern pe pânză de când sunt proaspete şi până se ofilesc. Eu încerc, pe cât e posibil, să aduc prin culoare şi subiect, bucuria naturii. Şi mă străduiesc să nu strivesc bucuria privirii celuilalt prin culori ţipătoare. Pentru că, dacă tot vorbim despre artele frumoase, eu cred că acestea trebuie să rămână frumoase.”
Anița Rădulescu Jianu
aparitii in presa: uniunea artistilor plastici , primaria busteni , artportfolio , primaria-busteni , ziardesinaia