Proiectul Art to go a luat naștere în primul rând din dorința de a aduce arta în mijlocul comunității. El este dedicat tuturor iubitorilor de frumos cărora timpul sau programul nu le permite să ajungă într-o sală de expoziţie. Totodata proiectul îşi propune ca, în timp, arta de calitate să înlocuiască decoraţiunile de serie, fără personalitate, kitchurile care invadează piața, dar care sunt la îndemână, să creeze o stare de bine, să decoreze o locuință ori un spațiu de birouri sau să constituie un cadou deosebit. Ne dorim ca frumosul, bunul gust să devină o obișnuință în casa fiecăruia, la locul de muncă și în cadrul comunității, îmbunătățind astfel calitatea vieții.
Imi dau seama că a educa gustul pentru calitate, indiferent de domeniu, nu se face peste noapte este un proces de durată, dar cu răbdare și consecvență nu este imposibil. Încă de la înființare, acesta a fost unul dintre scopurile pe care Asociația Culturală ARTAR și l-a propus alături de a promova artiștii plastici români. Practic una fără cealaltă nu se poate.
Acestă expoziție este prima dintr-o serie de evenimente care urmează să aibă loc și le mulțumesc celor care ne-au susținut, Ceraselei Dragoș, care a ales această frumoasă locație, domnului Ahmet Büyükhanli, președintele societății Opus Land Development, care a fost extrem de receptiv la idee și ne-a oferit tot sprijinul pentru a expune acest spațiu din Cosmopolis Plaza, parcă predestinal acestui gen de evenimente, doamnei Ramona Săvoiu, și nu în ultimul rând artiștilor Dana Nechita, Mihai Eugen Marinescu, Mihai Săndulescu și Cerasela Dragoș, care au răspuns invitației mele, pe care mulți au considerat-o nebunească, de a ieși din iureșul capitalei pentru a se alătura acestui demers artistic în complexul rezidențial Cosmopolis.
De asemenea organizarea cursurilor gratuite pentru copiii de orice vârstă, susținute de către Cerasela și Dana în zilele de miercuri, vineri și sâmbătă, între orele 10 – 12, contribuie, pe lângă familiarizarea acestora cu tehnica acuarelei, la îndrumarea lor către o activitate care să le dezvolte creativitatea, să fie o alternativă mult mai constructivă de a petrece timpul liber decât jocurile pe calculator sau tabletă. Și chiar dacă poate nu vor alege calea artistică atunci când vor fi mari, contactul de mici cu arta le va oferi și un alt mod de a-și construi viața în general, de a aprecia adevărata valoare, de a nu fi superficiali, ci de a-și dezvolta capacitatea de a sesiza, ca în artă, acel detaliu care să facă diferența.
Revenind la expoziția de față, așa cum puteți remarca și dumneavoastră, ea reunește lucrările a patru artiști a căror manieră de redare plastică diferă, dar prin alăturarea lor se creează un discurs vizual care încântă ochiul și generează acea stare de confort vizual ce ne induce o stare de bine. Tematica abordată este diversă: de la peisaje citadine, la peisaje rurale, marine, naturi statice cu flori, nuduri, până la reprezentări nonfigurative, încărcate de metafore.
Cerasela Dragoș AvanuC ne propune o serie de compoziții inspirate din cotidianul citadin, colțuri de case vechi din București, monumente arhitecturale, a căror valoare estetică este dublată și de una documentară, toate fiind învăluite într-o atmosferă tonică, luminoasă, remarcând atât în lucrările sale, acel neastâmpăr care o caracterizează pe Cerasela. Suplețea tușelor și transparența culorilor aduc în imaginile sale un entuziasm, o vitalitate care ne captează și ne contaminează, tehnica acuarelei dându-i posibilitatea, prin spontaneitatea specifică, să le imprime ritm și vibrație.
Sensibilitatea Danei Nechita răzbate din fiecare lucrare a sa, fie că este un peisaj marin, o iasomie sau un colț pitoresc de la Muzeul Satului, toate ilustrând plăcerea cu care pictează în plein air. Captivată de intensitatea luminii care descompune cromatic formele atenuându-le detaliile, fascinată de valențele expresive și în continuă mișcare ale apei, Dana imprimă în fiecare lucrare a sa o stare de spirit. Fiecare centimetru de pânză înglobează un univers cromatic, iar modalitatea prin care organizează materia cromatică, infinitatea de tonuri de albastru, verde, ocru, griuri colorate îi definesc universul artistic.
Mihai Eugen Marinescu, în căutarea lui de detașare imagistică de realitate, se dovedește a fi, prin lucrările sale din această expoziție, un creator de spații imaginare ce prind consistență prin inserarea unor indicii plastice, precum crucea sau acele plase ce captează gândurile în țesătura lor, ori a unor texturi dispuse în diverse combinații cromatice codificate. Construcțiile sale abstracte, ce par a contrasta cu gândirea analitică, rațională pe care meseria de arhitect i-o conferă, înclin să cred că sunt de fapt proiecții ale gândurilor, stărilor care nu au un echivalent în lumea palpabilă.
Mihai Săndulescu este adeptul unor compoziții clasice, în care apropierea de opera lui Theodor Pallady se face simțită în maniera de a picta pe care o adoptă în redarea naturile statice cu flori, nuduri sau peisaje citadine. Reconstituind ambianța familiară a unor locuri în care timpul parcă a rămas suspendat, Mihai imprimă lucrărilor sale o notă personală prin echilibrarea și ritmarea formelor și volumelor, prin îmbinarea desenului cu armoniile cromatice. Compozițiile sale au o simplitate deliberată fiind încărcate, în același timp, de o atmosferă de o rafinată senzualitate redată în armonii cromatice discrete.
Ca o concluzie a discursului meu nu aș ma vrea decât să adaug faptul că dacă arta intră în definiția societății, așa cum spune Perre Francastel în cartea sa Pictura și sociatatea, să îi dăm societății o artă de calitate!